Dat betekent dat de Sandero en Sandero Stepway, Duster, Jogger én de elektrische Spring een nieuw gezicht krijgen. Zowel in het in- als exterieur zullen vernieuwingen zichtbaar zijn. Met ingang van 16 juni 2022 worden alle nieuwe Dacia modellen voorzien van het nieuwe merklogo en lettertype.
Facelift voor complete modellengamma Dacia
Dacia voert in één keer een facelift door op het complete modellengamma.
Vernieuwing
Een van de belangrijkste kenmerken van de nieuwe identiteit is het nieuwe Dacia Link-merklogo, dat een prominente plek krijgt in het midden van de grille, die op zijn beurt nieuw is ontworpen en in het wit is uitgevoerd. Het embleem wordt gevormd door de in elkaar grijpende letters D en C en is geïnspireerd op de schakels van een ketting. Samen met de minimalistische lijnen weerspiegelt het embleem de robuuste eenvoud van het nieuwe Dacia design. Het Dacia Link-logo is een direct herkenbaar merkbeeld, zowel dichtbij als van een afstand, en ook te zien op de naafdoppen van de wielen. Op de achterzijde van de auto en op het stuurwiel prijkt de merknaam Dacia in het nieuwe, minimalistische lettertype.
Tegelijk met de toepassing van de nieuwe merkidentiteit op de modellen introduceert Dacia ook de nieuwe kleur Megalith Grey voor de dakrails, skidplates en buitenspiegelkappen bij de Dacia Sandero Stepway en Dacia Duster.
Zelfde DNA, nieuwe tijden
De implementatie van de nieuwe merkidentiteit voor de modellen vormt het hoogtepunt van de vernieuwing van Dacia. Ondanks dat er veel is veranderd, is de essentie van het merk nog altijd hetzelfde. Neem bijvoorbeeld de betaalbare Dacia Spring of de veelzijdige Dacia Jogger, twee aanwinsten in het aanbod die vasthouden aan de sterke waarden van het merk. Die essentie houdt in dat Dacia voertuigen bouwt zonder toeters en bellen, alleen het hoognodige om aan de verwachtingen van de klanten te voldoen. De modellen van Dacia zijn in de eerste plaats robuust en betrouwbaar, veelzijdig en geschikt voor allerlei verschillende doeleinden.
De nieuwe kleur Lichen Kaki, die doet denken aan de kleur van natuurlijk mos, maakt zijn debuut en benadrukt de nauwe band van Dacia met de natuur.
Dacia is hier om de markt op te schudden en opnieuw na te denken over auto’s, met name door op slimme wijze mee te denken met de consument. Zo wordt het gebruik van bepaalde materialen afgeschaald, zoals verchroomde decoratie, evenals dierlijk leder wat de laatste jaren al het geval is.
*Tekst grotendeels van Renault Groupe